Fiyatlandırmanın başarılı bir şekilde belirlenmesi için ihracatçı, pazardaki talep yapısını, rekabet durumunu ve hedef pazardaki ürünle ilgili fiyat bilgilerini ayrıntılı biçimde araştırmalıdır. Doğru bir fiyatlandırma stratejisi belirleyebilmek için öncelikle ürününüzün pazardaki toplam talebini ve fiyat
değişikliklerinin talep üzerindeki etkilerini incelemelisiniz. Pazarın yapısına göre ürünü düşük fiyattan mı yoksa yüksek fiyattan mı sunacağınıza karar vermelisiniz. Bu kararı verirken pazarla ilgili çeşitli bilgiler toplamalısınız. Örneğin düşük bir fiyat uygulaması, ürüne olan talebi arttırır mı, yoksa bu uygulama tüketicilerde kalite ve hizmetin yetersiz olduğu duygusunu mu uyandırır? Düşük bir fiyattan çok mal satmak mı, yoksa yüksek fiyattan daha az mal satmak mı kârınızı arttıracaktır? Bütün bu bilgileri topladıktan sonra teklif öncesi bir baz fiyat tespit etmelisiniz. Bu fiyat doğrultusunda alıcının önerdiği fiyatı değerlendirip, şirket açısından en uygun olan teklif fiyatını belirleyebilirsiniz. Hedef pazarlardaki muhtemel fiyatların tahmini size rekabet üstünlüğü sağlayacaktır. Özellikle uluslararası fiyatları bilmeli ve her gün uluslararası borsaları izlemelisiniz. Örneğin satacağınız buğday için Londra ve New York borsalarını, çay için Roterdam borsalarını izleyebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder