Ticaret fuarları ve sergiler; belirli ve önceden tespit edilmiş bir zaman diliminde mal ve/veya hizmetlerin ticari amaçla sergilendiği, uluslararası pazarlamada giderek daha fazla önem kazanan, en etkin ticareti geliştirme araçlarından biridir. Ticaret fuarları ve sergilerine katılım; firmaya satış, iletişim, araştırma ve stratejik açıdan pekçok yarar sağlamaktadır.
Ticaret fuarları ve sergileri; ülke,ürün/hizmet, firma imajının tesisi, yeni ürün veya hizmetin tanıtımı, piyasaya yerleştirilmesi, ürün ve fiyat kalitesinin test edilmesi, alıcı taleplerinin/tepkilerinin değerlendirilmesi, rakip firmaların, ürün/hizmet ve stratejilerinin, rekabetin izlenmesi, hedef kitle veri tabanı oluşturulması, yeni temasların kurulması, mevcutların geliştirilmesi, acenta/dağıtım ağının genişletilmesi, doğrudan satış yapılması, satışların geliştirilmesi gibi kısa bir zaman diliminde pazarlama hedeflerinin gerçekleşmesine zemin hazırlamaktadır.
Uluslararası fuar/sergiler genel bir tasnifle; her türlü mal ve hizmetin sergilenebildiği ’genel ticaret fuarları’ ve sektör bazında sanayi ürün ve/veya hizmetlerinin sergilenmesine olanak sağlayan, genellikle işadamlarının ziyaretine açık ’ihtisas fuarları’ olmak üzere ikiye ayrılabilir. Bununla birlikte; fuarcılık sektöründeki gelişmeler daha ayrıntılı bir sınıflandırmayı gerektirmektedir.
’Tüketici fuarları’ çeşitli tüketim mallarının sergilendiği, halka açık, nihai tüketiciyi hedef alan fuarlardır. ’Solo fuarlar’; bir ülkenin tek başına katıldığı, genel nitelikli veya belirli bir ürün veya ürün grubuna yönelik fuarlardır.Internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte zaman kısıtlamasını ortadan kaldıran, maliyet avantajı, vb. fırsatlar sunan ’sanal fuarlar’ gündeme gelmiş, ancak sanal fuarlar yüz yüze görüşme olanağı sunan, tüketici ilişkilerinin kurulduğu, müşteri bağlılığının inşaa edildiği ticaret fuarlarının yerini alamamıştır. ’Expo-dünya sergisi’ ise; ortak bir tema altında, ülkelerin kültürel, sanatsal, doğal, bilimsel değerlerini ve anlayışlarını tanıttıkları ticari beklenti içinde olunmayan, bir tür dünya buluşmasıdır.
Dünyada düzenlenen fuarlar (hem sektör hem de ülke bazında), Türkiye’de düzenlenen fuarlar ve Türkiye’nin yurt dışında milli düzeyde iştirak edeceği fuar/sergiler ve solo sergiler ile ilgili bilgiler aşağıdaki kaynaklardan temin edilebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder