21 Mayıs 2011 Cumartesi

Ticarette fiyatlandırmayı Etkileyen Unsurlar Nelerdir?

İhraç fiyatının belirlenmesinde pek çok faktör rol oynamaktadır. Bu faktörleri genel olarak tüketici davranışları, rekabet durumu, firmanın kendi maliyet yapısı ve kâr hedefleri, döviz kuru dalgalanmaları ve hükümet uygulamaları olarak sayabiliriz. Ayrıca dağıtım kanalları, ürün özellikleri, tanıtım ve tutundurma çalışmaları gibi faktörler de ihraç fiyatını etkilemektedir. İhraç fiyatlarını belirlerken üretim, pazarlama, satış ve dağıtım maliyetleri gibi faktörleri kolayca düzenleyebilir ve kontrol edebilirsiniz.
Ancak hedef pazardaki fiyat düzeyinin, arz ve talep durumunun, pazar koşullarının ve rekabetin işletme tarafından kontrol edilememesi ihraç fiyatının belirlenmesini zorlaştırmaktadır. Bu nedenle belirlediğiniz fiyatları sürekli gözden geçirmeli ve denetlemelisiniz. Günümüzde ihracatçılar hedef pazarda geçerli olan fiyat düzeyine uymak zorundadırlar. İşletmenin katlandığı maliyetler, ürün fiyatının taban sınırını belirlerken, hedef pazarın demografik yapısı, tüketicilerin yaşama biçimleri ve tercihleri, ekonomik koşullar gibi pazara ilişkin faktörler de ürün fiyatının tavan sınırını belirlemektedir. Ülkeden ülkeye değişiklik gösteren yasal ve politik koşullar, ihracatçıların fiyatları diledikleri gibi düzenlemelerini engelleyebilmektedir. Örneğin enflasyonun yüksek olduğu pazarlarda kısa dönemli fiyat düzenlemeleri yapabilirsiniz. Durgunluk dönemlerinde ise kârı azaltmasına rağmen piyasada kalabilmek için fiyat düşürme politikalarını izlemelisiniz. Ayrıca işletmenin hedef pazardaki rakiplerinin fiyat seviyeleri de ürünün fiyatını etkilemektedir. En uygun fiyatı belirlemek için rekabet koşullarının çok iyi bilinmesi gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder